Zajímavosti

24.01.2016 20:00

Taková směs indického koření na jedné hromadě

text: (jjk), foto: V.P. Taková směs indického koření na jedné hromadě
Při malém odskoku do Indie za teplem (viz. Mráz v tyto dny v okna duje, poletíme za nováčky do Indie) jsme potkali tamní tři společnosti, které asi nejspíš u nás moc známé nejsou a jednu, která je o něco známější (viz. Profesor IndiGo bez sněhu). Ale kromě toho se v Bangalore, nebo jinak Bengaluru podařilo ulovit celou jednu velkou valnou hromadu sice známých letounů, ale pro nás zcela neznámých firem a leteckých společností působících vesměs pouze na regionálním vnitroindickém trhu.
Ale do Indie jsme si už odskočili v loňském roce několikrát a to prostřednictvím Miloše Jenčíka (viz.  Indická předvánoční vzpomínka na Yelahanku, Ještě na skok do muzea v Yelahance) a pak prostřednictvím Vladimíra Petra (viz. NESem vám noviny z daleké ciziny, aneb…). A díky druhému jmenovanému také v tomto případě, podobně jako (viz. Mráz v tyto dny v okna duje, poletíme za nováčky do Indie, Profesor IndiGo bez sněhu). A také jsme si do Indie skočili v roce 2010 díky Michaelu Hegerovi (viz. Mezi odpadky, nakupující krávou a všudypřítomnou špínou…).
A tak s indickým rejstříkem se cosi z té velké indické valné hromady podařilo identifikovat. Tak třeba letoun registrace VT-MEG, což je Pilatus PC-12NG (c/n.135v rejstříku 5.10.2007 vyroben 1996) firmy Mega Corporation Ltd z Dillí, který létá u společnosti Deccan Charters Private Limited Bangalore. Ta byla založena v roce 1997 a mí jedenáct letounů. Deccan sídlí Bengaluru a pro chrterovou dopravu provozuje vrtulníky a letouny a svého času byla ve společném podniku s dnes už neexistující společnosti Kingfisher.
Letoun registrace VT-RSM, tedy Beech Super King Air B-200 (c/n.BB-1758 v rejstříku 22.11.2007) patří sice irské firmě INV2-R Leasing Company Limited, ale provozuje tento letoun Religare Aviation Ltd Dillí, respektive Religare Enterprises Limited (REL), což je indická holdingová a investiční společnost.
Letoun registrace VT-BAF, tedy Beech Super King Air B-200 (c/n.1939 v rejstříku 11.05.2009 vyroben 2006) patří obchodní společnosti Bafna Aviation Pvt. Ltd z Bombeje a létá u její dceřinné firmě Kestrel Aviation Pvt. Ltd. Společnost vznikla 30. března 2007 a létá smluvní soukromé lety jak pro mateřskou firmu, tak i letouny pronajímá jiným subjektům.
Letoun registrace VT-ACH je Pilatus PC-12/45 (c/n.601 v rejstříku 17.6.2010 vyroben 2004). Společnost Air Charter Services Pvt. Ltd z Dillí, která byla založena v roce 1990.
Vsuvkou je vrtulník registrace VT-PSA Bell 407 (c/n. 53818 v rejstříku 4.2.2009 vyroben 2008) společnosti Pinnacle Air Private Limited z Dillí. Stejného provozovatele má i letoun registrace VT-JIL Beech King Air C-90A (c/n. LJ-1573 v rejstříku 14.12.1999 vyroben 1999), který je ovšem v majetku firmy Kiaan Airways Pvt. Ltd Ahmedabad. Společnost Pinnacle vznikla v roce 2010 a je to jen malá charterová společnost, která má jen třicet zaměstnanců.  
Letoun registrace VT-ESS je Dornier 228-201 (c/n. 8017 v rejstříku 11.03.1992 vyroben 1983), který je i licenčně vyráběn v Indii. Tento konkrétní letoun, ale byl ještě vyroben v Německu a společnost Jagson Airlines Ltd. Vznikla v listopadu 1994 se dvěma letouny Dornier 228-201 letadla. Společnost se sice v roce 2006 chystala nakoupit letouny Airbus A321-200 a provozovat pravidelné charterové lety, ale nakonec od tohoto záměru upustila a dnes létá jen třemi stroji Dornier 228-200, dvěma vrtulníky Mil Mi-172 a jedním strojem Avro RJ85
Dalšími letouny jsou dva stroje Cessna Caravan I-208 a to registrace VT-IIC (c/n. 208B2008 v rejstříku 22.12.2014) a VT-ASU, který ještě není oficiálně zanesen v indickém leteckém rejstříku. Oba letouny patří IIC Technologies Ltd z Hyderabadu, která se specializuje na fotogrammetrické, geodetické a technologické lety.
Letoun registrace VT-JSS, tedy Cessna 560 XL (c/n 560-5594 v rejstříku 30.12.2005 vyroben 2005) patří indické ocelářský a energetické společnosti Jindal Steel & Power Limited.
Vrtulník registrace VT-MAE Mi-172 (c/n. 356601 v rejstříku 17.5.1995 vyroben 1994) létá (tedy se sundaným rotorem asi úplně ne) u holdingu Mesco, respektive jeho dceřinné společnosti Mesco Aaerospace Ltd., respektive Mesco Aerospace Limited, společnosti, která má servis letadel, leteckou školu a podobně.
Letoun registrace VT-IPA Cessna Citacion III (650) (c/n. 650-203 v rejstříku 1.6.2006 vyroben 1991) společnosti Universal Airways Pvt. Ltd Dillí vznikla v roce 1999 a je to malá charterová společnost.
Letoun registrace VT-ARA je Cessna 560 XL (c/n. 560-5115 registrace 24.1.2006 vyroben 2000) patří soukromé obchodní firmě Flex Industries Limited z Dillí.
A nakonec letoun registrace VT-CLD Cessna S-550 S II CI (c/n. 550-727 registrace 20.9.2006 vyroben 1994) patří firmě AR Airways Pvt.Ltd., která provozuje poměrně velkou charterovou společnost Club One Air, která vznikla v roce 2005 a na rozdíl od ostatních výše zmíněných společností létá i mimo Indii a to například na Maledivy, do Singapuru, Číny, na Macao, do Kazachstánu, Kataru, Thajska, Spojených arabských emirátů, do Jemenu, Dubaje, Keni, Zimbabwe, Mosambiku, nebo Zambie.
Takže tak k té naší dnešní indické směsce…
text: (jjk), foto: Vladimír Petr
 [Věnováno mé přítelkyni, která de facto jako inspirace stála za vznikem Magazínu Letiště ČR a díky níž i celý tento projekt existuje, a která se ze své vážné nemoci pomalu vrací zpět a světa běh a nejen ten letecký znovu objevuje, (jjk)]
  
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Menu

Z fotogalerie

Hlavní partneři webu

Databáze letišť

Army burza

Partneři webu

 

WebArchiv - archiv českého webu

Reklama