Zajímavosti

31.01.2016 20:35

Možná na podzim do Prahy s Jet Airways?

text: (jjk), foto: V.P. Možná na podzim do Prahy s Jet Airways?

Objevují se různé plány, že by snad na podzim mohl být obnoven po mnoha letech přímý letecký kontakt mezi Prahou, tedy Českou republikou a Indií, tedy konkrétně Bombají (nebo Mumbaí). Ale provozovatelem, který o tuto linku zažádal je indický letecký dopravce Jet Airways. Ale všechno je zatím v rovině teoretických plánů, takže uvidíme jak to vlastně nakonec dopadne. Každopádně si po šesti letech (viz. Mezi odpadky, nakupující krávou a všudypřítomnou špínou…) můžeme (při příležitosti úskoků do Indie) připomenout něco málo o této společnosti.

Už v roce 2010, kdy jsme se do Indie podívali (viz. Mezi odpadky, nakupující krávou a všudypřítomnou špínou…), tak už tehdy jsme si říkali, že společnost Jet Airways je jedna z největších indických leteckých společností s flotilou čítající téměř sto dvacet letounů a se sídlem v Bombaji (mumií). A Jet Airways létá do více než sedmdesátky destinací celého světa a vznikla přitom teprve k 1.dubnu 1992 a v operačním provozu je od května 1993 se stroji Boeing 737-300. Přesněji řečeno založena byla 1. dubna 1992 a provoz spustila 5. května 1993 s flotilou čtyř pronajatých letounů Boeing 737-300 od Malaysia Airlines. Jet Airways začal do zahraničí létat v roce 2004 a to na Srí Lanku do Kolomba.
V lednu 2006 Jet Airways oznámila, že koupí společnost Air Sahara, což znamenalo největší akvizici v historii indické letecké dopravy. A dne 12. dubna 2007 k tomuto obchodu opravdu došlo. Air Sahara byla přejmenována JetLite, a začala působit na trhu jako low-cost dopravce. V srpnu 2008 Jet Airways oznámila své plány na úplnou integraci JetLite do mateřské Jet Airways. V té době už se do ekonomických potíží dostala společnost Kingfisher Airlines a tak Jet Airways oznámila vytvoření aliance s touto společností, čím jí fakticky pohltila. Dne 8. května 2009 společnost Jet Airways spustila vlastní nízkonákladovou pobočku pod názvem Jet Konnect, což fakticky znamenalo utlumení aktivit JetLite. A nakonec dne 1. prosince 2014 byl začleněn JetKonnect opět zpět integrálně do Jet Airways a bylo rozhodnuto, že de facto ukončí činnost, a tedy, že se svou mateřskou společností splyne.
JetKonnect má ve své flotile  v současné době dvanáct letounů a z toho pět Boeing 737-700, čtyři Boeing 737-900ER a tři ATR 72-600.
Sama společnost Jet Airways má dnes téměř sto dvacet letounů a to Airbus A330(-200/-300), ATR 72(-500/-600), Boeing 737(-700/-800/-900ER) , Boeing 777-300ER a je v očekávání příchodu letounů Boeing 737 MAX 8 a Boeing 787-9 (společnost měla i letouny Airbus A340-300E, ale těch se vzdala v době počínající hospodářské krize v roce 2009 z úsporných důvodů).
A tak uvidíme, jak dopadnou plány této indické letecké společnosti a zdali se na podzim tohoto roku stroj v barvách Jet Airways v Praze skutečně ukáže, či zda zůstane jen u plánů.
 
A pro doplnění další indické články: Třetina letectva a něco k tomu, Taková směs indického koření na jedné hromadě a  Mráz v tyto dny v okna duje, poletíme za nováčky do Indie, a jiné návštěvy Indie: Indická předvánoční vzpomínka na YelahankuJeště na skok do muzea v Yelahance) a pak prostřednictvím Vladimíra Petra (viz. NESem vám noviny z daleké ciziny, aneb…). A díky druhému jmenovanému také v tomto případě, podobně jako (viz. Mráz v tyto dny v okna duje, poletíme za nováčky do IndieProfesor IndiGo bez sněhu). A také jsme si do Indie skočili v roce 2010 díky Michaelu Hegerovi (viz. Mezi odpadky, nakupující krávou a všudypřítomnou špínou…).
text: (jjk), foto: Vladimír Petr
[Věnováno mé přítelkyni, která de facto jako inspirace stála za vznikem Magazínu Letiště ČR a díky níž i celý tento projekt existuje, a která se ze své vážné nemoci pomalu vrací zpět a světa běh a nejen ten letecký znovu objevuje, (jjk)]
  
 
 

 

 

 

 

Menu

Z fotogalerie

Hlavní partneři webu

Databáze letišť

Army burza

Partneři webu

 

WebArchiv - archiv českého webu

Reklama