Zajímavosti

19.07.2018 19:40

Korálový útes ve Farnborough

text: (jjk), foto:www.hifly.aero Korálový útes ve Farnborough
Maltská pobočka portugalské firmy Hi Fly zařadila do své flotily na začátku července Airbus A380-841(cn 006/2008) 9H-MIP. V těchto dnech se však letoun objevil v nových atraktivních barvách, se kterými se odletěl pochlubit na londýnský aerosalon Farnborough International Airshow ve čtvrtek 19.července 2018 v ranních hodinách. Zbarvení letounu reprezentuje kampaň Mirpuri Foundation „Save the Coral Reefs“ na záchranu korálových útesů. Za kampaní za udržitelnost podmořského života stojí Paulo Mirpuri, prezident firmy Hi Fly a Mirpuri Foundation, a partnerem je společnost AkzoNobel.   
Společnost Hi Fly se stala čtvrtou evropskou společností (po British Airways, Lufthanse a Air France), která používá tento typ letounu, a čtrnáctou společností na světě a samozřejmě první maltskou, protože bude nosit registraci Malty pro potřeby tamní pobočky Hi Fly Malta. Na Maltu A380-841 doletěl ze svého někdejšího působiště v Singapuru, přes Abú Dhabí ve středu 4.července 2018 celý v bílém. V dalších červencových dnech obdržel zbarvení kampaně Mirpuri Foundation „Save the Coral Reefs“. Z jedné strany je v bleděmodré barvě znázorněna neporušená a žijící podmořská fauna a flora, a na druhé straně ve tmavomodré barvě je znázorněna umírající a zničené podmořské prostředí.
Původně společnost plánovala od Singapore Airlines převzít původní 9V-SKA (cn 003/2008), který měl obdržet maltskou registraci 9H-MIP a jako druhým 9V-SKB (cn 005/2008) (viz. Ze Singapuru do Portugalska). Ale nakonec první sériový A380 (a posléze singapurský 9V-SKA cn 003/2008) skončil odstavený bez motorů v Toulouse s registrací 2-DRPA. A stroj cn 005/2008, který nosil registraci 9V-SKB sice dostal maltskou 9H-DPB, ale měl by být použit na náhradní díly. Maltská pobočka společnosti Hi Fly si nakonec vybrala třetí singapurský A380-800 9V-SKC (cn 006/2008), který zařadila ve středu 4.července 2018 do své flotily s registrací 9H-MIP, a mateřskou základnou na letišti Luqa. Na začátku roku 2019 se do flotily přidá ještě další bývalý letoun Singapore Airlines.
Ale o tom, jak se A380 postupně do flotily Hi Fly dostal, je psáno už v minulých článcích viz. Maltská pobočka Hi Fly už má A380-841 a Ze Singapuru do Portugalska a A380 po deseti letech do bazaru.
text: (jjk), foto:www.hifly.aero
 
 
 

 

 

 

Menu

Z fotogalerie

Hlavní partneři webu

Databáze letišť

Army burza

Partneři webu

 

WebArchiv - archiv českého webu

Reklama