Cestou necestou RSS

24.02.2013

Sopečná oranice Tongariro, aneb poslední eSMSka faxem

text: (jjk), foto: P.S. Sopečná oranice Tongariro, aneb poslední eSMSka faxem
Do třetice ještě a naposledy „únor bílý, pole sílí“, za okny už je šedesát metrů sněhu, a mínus dvěstě stupňů Celsia, a už ani ty sněhové vločky v tomhle nebaví létání a u krbu je Johnny Walker dopitý. V krbu horko, v útrobách horko skoro jako v sopečné oblasti Národního parku Tongariro, který je vyhledávaným místem trekingu po roztopeném sopečném kotli, mezi pestrobarevnýmí kouřícími čmoudily (jak říká Petr Sedláček). A tady v tomhle trochu druhohorním vulkanickém místě je takový podivný v křoví vysekaný pruh, mající délku asi tak osm set metrů a to je mateřské letiště Chateau letecké společnosti Mountain Air. Takže potřetí se koukneme na chvilku na Nový Zéland s Petrem Sedláčkem. Po té co jsme se tam podívali v roce 2012 (viz. Nad hladinou země Hobitů, aneb jak se létá s hydroplánem, Budulínek nad Hobitínem a blahopřání od Emirates, Ufoni Lenticularis nad Hobitínem) a letos na letiště New Plymouth (viz. Když eSMSky chodí faxem, aneb „červený anděl“ a v tomto odkazu i vysvětlení, jak se stane, že eSMSky chodí faxem), pak na letiště Whakatane (Rogerův Hobitský zámeček, aneb když eSMSky chodí faxem) a naposledy kousek k městu Whakapapa do oblasti Národního parku Tongariro na letiště Chateau.
>
 
24.02.2013

Rogerův Hobitský zámeček, aneb když eSMSky chodí faxem

text: (jjk), foto: P.S. Rogerův Hobitský zámeček, aneb když eSMSky chodí faxem
A stále ještě „únor bílý, pole sílí“ a za okny už je čtyřicet metrů sněhu, a mínus sto padesát stupňů Celsia, a létat mohou v tomhle počasí jen sněhové vločky a chtělo by to u krbu příchod Johnnyho Walkera. Ale on zčista jasna přišel pro změnu architekt Roger Walker a Hobitům postavil takový malý pestrobarevný zámeček u letiště Whakatane na Severním ostrově v oblasti Bay of Plenty. A není to zámeček, ale letištní terminálek. No je to vlastně takové další kratičké nakouknutí na Nový Zéland s Petrem Sedláčkem, kdy jsme se podívali k protinožcům v roce 2012 (viz. Nad hladinou země Hobitů, aneb jak se létá s hydroplánem, Budulínek nad Hobitínem a blahopřání od Emirates, Ufoni Lenticularis nad Hobitínem) a v roce letošním bylo letiště New Plymouth (viz. Když eSMSky chodí faxem, aneb „červený anděl“ a v tomto odkazu i vysvětlení, jak se stane, že eSMSky chodí faxem), ještě bude letiště Whakapapa a tentokrát jen nahlédneme na letiště Whakatane.
>
 
23.02.2013

Když eSMSky chodí faxem, aneb „červený anděl“

text: (jjk), foto: P.S. Když eSMSky chodí faxem, aneb „červený anděl“
Únor bílý, pole sílí, za okny dvacet metrů sněhu, mínus padesát stupňů Celsia, létat mohou v tomhle počasí jen sněhové vločky a chtělo by to u krbu příchod Johnnyho Wolkera, třeba s červenou etiketou Red Label. Ale my se podíváme za červenými anděly „Red Angel“ tam, kde v současnosti je léto a nikoli tak hnusná zima jako tady v tuzemsku. Tedy nás čeká několik nahlédnutí na Nový Zéland, kde jsme už v Petrem Sedláčkem byli na konci loňského roku (viz. Nad hladinou země Hobitů, aneb jak se létá s hydroplánem, Budulínek nad Hobitínem a blahopřání od Emirates, Ufoni Lenticularis nad Hobitínem) a to na letiště New Plymouth, Whakatane a Whakapapa. Bude to jen takové drobné trojí nahlédnutí a po té ještě čeká zevrubná prohlídka provozu na letišti v Aucklandu (ale to už pro změnu budou fotografie Jiřího Kulhavého). Ale na úvod jen nakoukneme drobně na Severní ostrov Nového Zélandu a na červené letadélko Fairchild SA-227AC Metro III v barvách New Zealand Community Trust Ambulance (Life Flight New Zealand) stojící na letišti New Plymouth.
>
 
15.12.2012

Nad hladinou země Hobitů, aneb jak se létá s hydroplánem

text: (jjk), text, foto: P.S. Nad hladinou země Hobitů, aneb jak se létá s hydroplánem
Na konci roku 2012 se sice opět naplno rozdováděli fanoušci Johna Ronalda Rebela Tolkiena a jeho Hobitů, ale Nový Zéland není jen Středozemně, ale i létání milující jedinec se zde může rozveselit zážitky, které u nás, v naší „Středozemi“ ve střední Evropě jen tak nezažije. To se týká například létání s hydroplánem, tedy letounem, který může startovat a přistávat na vodní hladině. U nás si tak maximálně užijeme pohled na modely hydroplánů, které každoročně potkáváme na různých modeláskch setkáních (viz. Kachní příbuzenstvo se družilo…, …a hurá k vodě…a do vody…žbluňk, Čerti se ženili a Tálín naháněl…) a nebo potkáme hydroplán naprosto netradičně na kolečkách přistávající na trávě (viz. Kdo by to byl řekl…). Ale zmínka byla o zemi Hobitů, tedy Novém Zélandu a létání s hydroplánem. A tak se o svůj zážitek (suchozemce) v Te Anau a s letounem Cessna 206 společnosti Wings and Water Ltd. s námi podělil Petr Sedláček.
>
 
09.12.2012

Bhinneka Tunggal Ika, tělem i duší 8. Lovina - epilog

text: (jjk), foto: M.H. Bhinneka Tunggal Ika, tělem i duší 8. Lovina - epilog
…aneb jednota v rozmanitosti, což znamená první sousloví, které je i národním heslem Indonésie umístěným i ve státním znaku. A tělo a duše jsou obsaženy ve vlajce státu Indonésie, přičemž červená barva symbolizuje tělo a bílá duši. A naposledy, po osmé a jen na krátko odskočíme už z podzimně zimních českých luhů a hájů na opačnou stranu zeměkoule, kde je o něco přívětivěji a odkud k nám zamířily obrázky nějakého toho letadélka a i exotického prostředí. A tak si to všechno můžeme na závěr sesumírovat. Postupně jsme se podívali do Jakarty a za leteckou společností Garuda Indonesia viz. Bhinneka Tunggal Ika, tělem i duší 1. Jakarta – Garuda, po té do Surabaye a společnosti Citilink a Sriwijaya Air viz. Bhinneka Tunggal Ika, tělem i duší 2. Surabaya – Citilink a Sriwijaya, pak na sopku Bromo viz. Bhinneka Tunggal Ika, tělem i duší 3. Sukapura – Mount Bromo, po čtvrté do Yogyakarty a za společností Indonesia AirAsia viz. Bhinneka Tunggal Ika, tělem i duší 4. Yogyakarta – Indonesia AirAsia, následně na Lombok a za Lion Air viz. Bhinneka Tunggal Ika, tělem i duší 5. Lombok – Lion Air, pak opět na Bali a za společností Merpati Nusantara Airlines viz. Bhinneka Tunggal Ika, tělem i duší 6. Bali – Merpati Nusantara Airlines a minule na ostrov Flores, a společností Aviastar viz. Bhinneka Tunggal Ika, tělem i duší 7. Flores – Aviastar…a na úplný závěr se je jen letmo jedním okem podíváme na pláž Lovina a druhým okem do útrob Airbusu A330 na cestě do Evropy…
>
 
08.12.2012

Bhinneka Tunggal Ika, tělem i duší 7. Flores – Aviastar

text: (jjk), foto: M.H. Bhinneka Tunggal Ika, tělem i duší 7. Flores – Aviastar
…aneb jednota v rozmanitosti, což znamená první sousloví, které je i národním heslem Indonésie umístěným i ve státním znaku. A tělo a duše jsou obsaženy ve vlajce státu Indonésie, přičemž červená barva symbolizuje tělo a bílá duši. A po sedmé si odskakujeme z podzimních českých luhů a hájů na opačnou stranu zeměkoule, kde je o něco přívětivěji a odkud k nám zamířily i nějaké obrázky nejen nějakého toho letounu, ale i do exotického prostředí lze poněkud nakouknout. Když to shrneme, tak nejprve jsme se podívali do Jakarty a za leteckou společností Garuda Indonesia viz. Bhinneka Tunggal Ika, tělem i duší 1. Jakarta – Garuda, podruhé do Surabaye a společnosti Citilink a Sriwijaya Air viz. Bhinneka Tunggal Ika, tělem i duší 2. Surabaya – Citilink a Sriwijaya, odskočili na sopku Bromo viz. Bhinneka Tunggal Ika, tělem i duší 3. Sukapura – Mount Bromo, po té nahlédnutí do Yogyakarty a společností Indonesia AirAsia viz. Bhinneka Tunggal Ika, tělem i duší 4. Yogyakarta – Indonesia AirAsia, na Lombok a za Lion Air viz. Bhinneka Tunggal Ika, tělem i duší 5. Lombok – Lion Air a minule opět na Bali a za společností Merpati Nusantara Airlines viz. Bhinneka Tunggal Ika, tělem i duší 6. Bali – Merpati Nusantara Airlines. A tentokrát, vlastně už téměř na závěr se mrkneme na ostrov Flores, za varany komodskými a leteckou společností Aviastar…
>
 
02.12.2012

Bhinneka Tunggal Ika, tělem i duší 6. Bali – Merpati Nusantara Airlines

text: (jjk), foto: M.H. Bhinneka Tunggal Ika, tělem i duší 6. Bali – Merpati Nusantara Airlines
…aneb jednota v rozmanitosti, což znamená první sousloví, které je i národním heslem Indonésie umístěným i ve státním znaku. A tělo a duše jsou obsaženy ve vlajce státu Indonésie, přičemž červená barva symbolizuje tělo a bílá duši. A po šesté si odskakujeme z podzimních českých luhů a hájů na opačnou stranu zeměkoule, kde je o něco přívětivěji a odkud k nám zamířily i nějaké obrázky nejen nějakého toho letounu, ale i do exotického prostředí lze poněkud nakouknout. Nejprve jsme se podívali do hlavního města Indonésie Jakarty a zmínili se o vlajkovém dopravci Garuda Indonesia viz. Bhinneka Tunggal Ika, tělem i duší 1. Jakarta – Garuda, podruhé do Surabaye a na letouny společností Citilink a Sriwijaya Air viz. Bhinneka Tunggal Ika, tělem i duší 2. Surabaya – Citilink a Sriwijaya, pak na chvilku i na sopku Bromo viz. Bhinneka Tunggal Ika, tělem i duší 3. Sukapura – Mount Bromo, po té do Yogyakarty a za indonéskou divizí letecké společnosti AirAsia viz. Bhinneka Tunggal Ika, tělem i duší 4. Yogyakarta – Indonesia AirAsia a pak na Lombok a za společností Lion Air viz.  Bhinneka Tunggal Ika, tělem i duší 5. Lombok – Lion Air. A tak jsme se vrátili zpět na Bali a do města Denpasar a okolí, a s pohledem na vodopád Munduk si něco řekneme o letecké společnosti Merpati Nusantara Airlines, či o u nás ne moc známém stroji MA60 a nebo o zvířátku, které vypadá jako pes s křídly.
>
 
01.12.2012

Bhinneka Tunggal Ika, tělem i duší 5. Lombok – Lion Air

text: (jjk), foto: M.H. Bhinneka Tunggal Ika, tělem i duší 5. Lombok – Lion Air
…aneb jednota v rozmanitosti, což znamená první sousloví, které je i národním heslem Indonésie umístěným i ve státním znaku. A tělo a duše jsou obsaženy ve vlajce státu Indonésie, přičemž červená barva symbolizuje tělo a bílá duši. A po páté si odskakujeme z podzimních českých luhů a hájů na opačnou stranu zeměkoule, kde je o něco přívětivěji a odkud k nám zamířily i nějaké obrázky nejen nějakého toho letounu, ale i do exotického prostředí lze poněkud nakouknout. Nejprve jsme se podívali do hlavního města Indonésie Jakarty a zmínili jsme se o vlajkovém dopravci Garuda Indonesia viz. Bhinneka Tunggal Ika, tělem i duší 1. Jakarta – Garuda, podruhé do Surabaye a na letouny společností Citilink a Sriwijaya Air viz. Bhinneka Tunggal Ika, tělem i duší 2. Surabaya – Citilink a Sriwijaya, a pak na chvilku i na sopku Bromo viz. Bhinneka Tunggal Ika, tělem i duší 3. Sukapura – Mount Bromo a minule do Yogyakarty a za indonéskou divizí letecké společnosti AirAsia viz. Bhinneka Tunggal Ika, tělem i duší 4. Yogyakarta – Indonesia AirAsia. A dnes to bude drobné nakouknutí na Lombok a něco o společnosti Lion Air. A on se tam zjeví i Boeing společnosti Merpati Nusantara Airlines, ale protože se s touto firmou uvidíme i v příštím díle, tak se o ní zmiňovat víc rozvádět nebudeme…
>
 
24.11.2012

Bhinneka Tunggal Ika, tělem i duší 4. Yogyakarta – Indonesia AirAsia

text: (jjk), foto: M.H. Bhinneka Tunggal Ika, tělem i duší 4. Yogyakarta – Indonesia AirAsia

…aneb jednota v rozmanitosti, což znamená první sousloví, které je i národním heslem Indonésie umístěným i ve státním znaku. A tělo a duše jsou obsaženy ve vlajce státu Indonésie, přičemž červená barva symbolizuje tělo a bílá duši. Po čtvrté si odskakujeme z podzimních českých luhů a hájů na opačnou stranu zeměkoule, kde je o něco přívětivěji a odkud k nám zamířily i nějaké obrázky nejen nějakého toho letounu, ale i do exotického prostředí lze poněkud nakouknout. Nejprve jsme se podívali do hlavního města Indonésie Jakarty a zmínili jsme se o vlajkovém dopravci Garuda Indonesia viz. Bhinneka Tunggal Ika, tělem i duší 1. Jakarta – Garuda, podruhé do Surabaye a na letouny společností Citilink a Sriwijaya Air viz. Bhinneka Tunggal Ika, tělem i duší 2. Surabaya – Citilink a Sriwijaya, a pak na chvilku i na sopku Bromo viz. Bhinneka Tunggal Ika, tělem i duší 3. Sukapura – Mount Bromo. Tentokrát nás čeká Yogyakarta a indonéská divize společnosti AirAsia.

>
 
18.11.2012

Bhinneka Tunggal Ika, tělem i duší 3. Sukapura – Mount Bromo

text: (jjk), foto: M.H. Bhinneka Tunggal Ika, tělem i duší 3. Sukapura – Mount Bromo
…aneb jednota v rozmanitosti, což znamená první sousloví, které je i národním heslem Indonésie umístěným i ve státním znaku. A tělo a duše jsou obsaženy ve vlajce státu Indonésie, přičemž červená barva symbolizuje tělo a bílá duši. Po třetí je to jen takový drobný odskok na sopku Bromo, protože jak je vidět z maličké vesničky Sukapura, moc nic vábného tam k vidění není. Na rozdíl od předchozích dílů Bhinneka Tunggal Ika, tělem i duší 1. Jakarta – Garuda a Bhinneka Tunggal Ika, tělem i duší 2. Surabaya – Citilink a Sriwijaya v maličké vesničce Sukapura žádné letiště není a tak ani z něho nemohou být žádné obrázky. Co se týče létání, jediným co to trochu připomíná jsou haldy mrtvých slepic, či kuřat, či co to je…
>
 
18.11.2012

Bhinneka Tunggal Ika, tělem i duší 2. Surabaya – Citilink a Sriwijaya

text: (jjk), foto: M.H. Bhinneka Tunggal Ika, tělem i duší 2. Surabaya – Citilink a Sriwijaya
…aneb jednota v rozmanitosti, což znamená první sousloví, které je i národním heslem Indonésie umístěným i ve státním znaku. A tělo a duše jsou obsaženy ve vlajce státu Indonésie, přičemž červená barva symbolizuje tělo a bílá duši. Podruhé si tedy odskočíme z podzimních českých luhů a hájů na opačnou stranu zeměkoule, kde je o něco přívětivěji a odkud k nám zamířily i nějaké obrázky nejen nějakého toho letounu, ale i do exotického prostředí lze poněkud nakouknout. Nejprve jsme se podívali do hlavního města Indonésie Jakarty a zmínili jsme se o vlajkovém dopravci Garuda Indonesia viz. Bhinneka Tunggal Ika, tělem i duší 1. Jakarta – Garuda. Dnes se posuneme do druhého největšího města tohoto státu, kterým je Surabaya také na ostrově Jáva. A potkali jsme zde nejen, v prvním dílu zmiňovanou, leteckou společnost Citilink, tedy dceřinou společnost Garudy, ale i společnost Sriwijaya Air.
>
 
17.11.2012

Bhinneka Tunggal Ika, tělem i duší 1. Jakarta – Garuda

text: (jjk), foto: M.H. Bhinneka Tunggal Ika, tělem i duší 1. Jakarta – Garuda
…aneb jednota v rozmanitosti, což znamená první sousloví, které je i národním heslem Indonésie umístěným i ve státním znaku. A tělo a duše jsou obsaženy ve vlajce státu Indonésie, přičemž červená barva symbolizuje tělo a bílá duši. Jak tedy je z úvodu zřejmé, odskočíme si z podzimních českých luhů a hájů na opačnou stranu zeměkoule, kde je o něco přívětivěji a odkud k nám zamířily i nějaké obrázky nejen nějakého toho letounu, ale i do exotického prostředí lze poněkud nakouknout. A tak v prvním díle prostřednictvím několika obrázků Michaela Hegera nakoukneme do indonéského hlavního města Jakarty a několik vět si řekneme i o vlajkovém dopravci tohoto východoasijského státu Garuda Indonesia, jejíž letouny jsou zde také nejvíce k vidění….
>
 
22.01.2012

Na skok do Japonska - vlaky a vláčky

text: (jjk), foto: J.Sch. Na skok do Japonska - vlaky a vláčky
日本でのジャンプ - 電車と列車 … a když jsme se zmínili při svém skoku do Japonska s Janem Schneedorferem kromě průjezdu letištěm Šeremetěvo (viz. Na skok do Japonska - Moskva Šeremetěvo) a drobného nakouknutí na letiště Narita (viz. Na skok do Japonska - Tokio - Narita) jsme se také zmínili o vlacích i vláčcích, které na japonské metropolitní letiště jezdí. A jak je všeobecně známo konkrétně Japonsko je svými kolejovými výmysly vyhlášené a když opomineme klasické vlaky a různé druhy podobných vozítek, kterými jsou města země vycházejícího slunce protkaná, tak se především proslavilo vynálezem a zavedením do provozu rychlovlaku Šinkansen (新幹線). A tak i ten tu v několika obrázcích můžeme vidět, stejně jako monorail, tedy jednokolejku…a něco si o nich povíme.
>
 
22.01.2012

Na skok do Japonska - Tokio - Narita

text: (jjk), foto: J.Sch. Na skok do Japonska - Tokio - Narita
日本でのジャンプ - 成田国际空港, モスクワのシェレメチェボ空港から私たちは東京で日本と国際成田空港に飛びつき …. tedy z moskevského letiště Šeremetěvo jsme doskočili do Japonska na mezinárodní letiště Narita v Tokiu. V Moskvě jsme jen tímto letištěm letmo projeli ( viz. 日本でのジャンプ- Москва Шереметьево) a pár vět si o něm řekli a už jsme hupsli na druhé největší tokijské letiště Narita a i taky se podařilo i přes sklo ulovit několik obrázků webmasterovi Magazínu LČR Janu Schneedorferovi při cestě do Japonska. Narita je mladší ze dvou tokijských letišť a také menší než letiště Haneda, které vzniklo v roce 1931 a dnes odbavuje kolem pětašedesáti miliónů cestujících ročně, přičemž Narita je s těmi počty cestujících zhruba na polovině. …a některé vnitrostátní tratě z tokijské aglomerace se operují ještě letiště Ibaraki, ale zahraniční turisté, především z Evropy přistanou nejčastěji na letišti Narita…a tak se tam na skok podíváme…  
>
 
21.01.2012

Na skok do Japonska - Moskva Šeremetěvo

text: (jjk), foto: J.Sch. Na skok do Japonska - Moskva Šeremetěvo
По пути в Японию первый прыжок для короткой остановки в Москве, в аэропорту Шереметьево, но толькона некоторое время прежде, чем идти в Токио ... ano jen na malou chvilku…tak nějak se nám ukázala zima, sníh zasypal okna, dveře a tak se na malý skok můžeme vrátit do teplejších dnů. A využijme toho, že webmaster Magazínu LČR Jan Schneedorfer při své cestě do země vycházejícího slunce ve svém nabitém programu ulovil několik obrázků nejen z tokijského letiště Tokio – Narita. Cesta z České republiky vede kromě jiných přestupních míst mimo jiné i přestupním místem na moskevském letišti Šeremetěvo, a protože se mezi  japonské obrázky vklínilo i několik z pojíždění po tomto zmíněném dopravním uzlu, tak proč si nejprve něco neříci i o tomto místě…
>
 

Kalendář akcí Celkový přehled

18. ledna 2020 09:00-23:00

Mistrovství České republiky Indoor Skydiving - Czech Open 2020

Praha - Letňany (Hurricane Factory)
Mistrovství České republiky Indoor 2020 v tunelové akrobacii parašutistů - Czech Open 2020, HF Arena Praha – Letňany, www.aecr.cz, www.hurricanefactory.com
 
detail akce
soutěž - parašutismus
 
18. ledna 2020 19:00-23:59

17. Letecký ples AK Brno-Medlánky

Brno - Medlánky
Rada Aeroklubu zve na 17. ročník tradičního Leteckého plesu, hudba k tanci i poslechu, Kulturní centrum Sýpka Brno-Medlánky, www.akmedlanky.cz
 
detail akce
společenská akce
 
23. ledna 2020 17:00-20:00

Beseda na Albertově – Ladislav Keller

Praha 2 (ČVUT Fd)
Odborná společnost letecká ČR pořádá besedu: Ladislav Keller – bývalý dopravní pilot, Fakulta dopravní ČVUT: Nehody vrtulových dopravních letadel v Československu do roku 1960, Praha 2, Dopravní fakulta ČVUT na Albertově, Horská 3, www.czaes.org, www.fd.cvut.cz, www.facebook.com/OSLCR/
 
detail akce
společenská akce
 
23. ledna 2020 18:00-20:30

Galavečer – Letecký sportovec roku 2019

Praha 1
Slavnostní vyhlášení leteckého sportovce roku 2019 pořádá Aeroklub ČR, Letecká amatérská asociace ČR, Klub leteckých novinářů Syndikátu novinářů ČR, Klub leteckých modelářů Svazu modelářů ČR a Plachtařský Oldtimer Club, Divadlo Image Praha 1, Národní 25, www.aecr.cz
 
detail akce
společenská akce
 
28. ledna 2020 08:00-17:00

Den otevřených dveří SŠLVT Odolena Voda

Odolena Voda
Den otevřených dveří - Střední škola letecké a výpočetní techniky, Odolena Voda (U Letiště 370), www.sslvt.cz
 
detail akce
společenská akce
 
 

Doporučujeme

Spolupracujeme

Facebook

Reklama

 

Menu

Z fotogalerie

Hlavní partneři webu

Databáze letišť

Army burza

Partneři webu

 

WebArchiv - archiv českého webu

Reklama