Rozhovory a komentáře RSS

22.03.2015

Kryštof třináctý stěhovavý, barevní hasiči a srnky za plotem

Rozhovor s Martinou Vodičkovou (jjk), foto: (jjk), (MVod) Kryštof třináctý stěhovavý, barevní hasiči a srnky za plotem

Letištní hasiči se nastěhovali do nově zrekonstruované budovy, jihočeská letecká záchranka se bude stěhovat z Hosína na Planou a srnky bloudící Homolskými lesy trochu znejistěly vidouc plot vinoucí se kolem celého letiště. A zdá se, že po několika letech příprav se českobudějovické mezinárodní letiště na Plané dočká i výstavby odbavovacího terminálu, který je potřebný k zavedení případné pravidelné, nebo charterové letecké dopravy. Rýsuje se i možnost dopravit se v nedaleké budoucnosti na toto letiště pohodlně vlakem (což se například v Praze marně řeší více než třicet let). Zkrátka rok se s rokem sešel a znovu nastal čas si krátce popovídat o uplynulé a nadcházející sezoně na mezinárodním Jihočeském letišti České Budějovice s marketingovou manažerkou Martinou Vodičkovou.

>
 
03.05.2014

Nirvana nad Přerovem, aneb rotory se vrací na Bochoř

Rozhovor s Pavlem Březinou (jjk), foto: (jjk) Nirvana nad Přerovem, aneb rotory se vrací na Bochoř
Titulek je trochu zavádějící, ačkoli před nedávnem opustilo české letectvo vojenské letiště v Přerově Bochoři a kde kdo si myslel, že tím je s rotorovými stroji na tomto letišti definitivně konec. Ale to je mýlka. Kromě společnosti LOM Praha a výcvikového vrtulníkového střediska Multinational Aviation Training Center se v Bochoři co nevidět zjeví hejno dalších rotorových přístrojů a to vírníků. Stane se tak přičiněním zlínské firmy Nirvana Systems Pavla Březiny, která sem přesune nejen finální montáž vírníků od firmy AutoGyro, ale i veškerou svou činnost spojenou s paraglidingem a další své aktivity. Kdo Pavla Březinu zná, ví, že každým rokem něčím novým překvapí a jeho fantazie a nápady téměř neznají mezí. Tím novým překvapením je právě usídlení firmy Nirvana v Bochoři, ale i další aktivity spojené pro změnu s poněkud vzdáleným jihoafrickým Krugerovým národním parkem. Právě na dálku do Afriky jsem si s Pavlem Březinou krátce popovídal o jeho „pokračující“ kariéře v soutěžích na paraglidu, ale i o výše zmíněných novinkách a dalším rozvoji vírníkových a paraglidingových aktivit jeho společnosti Nirvana Systems.   
>
 
22.03.2014

Stíhačky od Mateschitze, saniťáci a třeba Sverdlovsk?

Rozhovor s Martinou Vodičkovou (jjk), foto: archiv JLČB, (jjk), M.J. Stíhačky od Mateschitze, saniťáci a třeba Sverdlovsk?
Srdce zaplesat muselo v květnu loňského roku náhodnému návštěvníku letiště Planá u Českých Budějovic při pohledu na prohánějící se stíhací a bombardovací letouny a tančící vrtulníky. Sice naše tuzemská armáda z letiště už před mnoha lety odešla a z vojenského se stalo civilní, ale o „vojenské“ oživení se postarala flotila solnohradského Hangaru 7 z letecké stáje Red Bull Dietricha Mateschitze. To bylo asi spolu se zářijovým sletem to nejviditelnější hemžení nad budějovickým letištěm. Další život zde probíhal v roce 2013 víceméně poklidně a možná ani ne tak vizuálně atraktivně. Po té, co bylo nutno zásadně zredukovat rozpočet na výstavbu terminálu tzv. na zelené louce, došlo alespoň na výměnu vrat u tzv. Úlů (úkrytů letadel), kolem letiště se začalo budovat oplocení a také v roce 2013 probíhalo ve spolupráci s projektanty přepracovávání plánů na výstavbu zredukované verze terminálu. Ale co se na českobudějovickém letišti v Plané v loňském roce všechno událo a co se v roce 2014 zde bude dít, o tom se jako už tradičně každoročně zeptám marketingové manažerky Martiny Vodičkové.
>
 
09.02.2013

Mezi námi POTKany….

Rozhovor s Josefem Mezerou (jjk), foto: (jjk) Mezi námi POTKany….
Dnes už téměř jako samozřejmost berou návštěvníci českých letišť, když se při nějakém leteckém dnu, či sletu na nebi (či na zemi) objeví nějaký ten kluzák, či větroň připomínající bohatou historii tuzemského létání. A to se netýká jen kluzáků z padesátých či šedesátých let dvacátého století, ale i archaických vehiklů připomínajících spíš rozložené štafle, nebo mahagonový prádelník a evokující dřevní doby létání a slavnou éru Masarykovy letecké ligy mezi dvěma světovými válkami. A tak jako před mnoha desítkami let se tak party nadšenců táhnou do svahu s kluzáky, startuje se pomocí gumicuku a nebo se pořádají tzv.monotypové závody typů větroňů, které by vlastně už neměly vůbec existovat a ještě před dvaceti lety visely rozebrané pod stropy hangárů, nebo někde pod plachtou v jejich koutě. Co vzedmulo takovou vlnu nostalgie a nadšení, že dnes se po české obloze prohánějí takové davy historických kluzáků? Nejspíš naše mentalita, šikovnost a obdiv a úcta ke slavné tuzemské letecké historii. O tom jak to v roce 1991 vlastně začalo a jak se plachtařským historikům daří, dnes jsem si povídal s nástěnkářem (jak sám sebe nazývá) Plachtařského Old-Timer Klubu Josefem Mezerou.
>
 
26.01.2013

Devadesáté narozeniny Pavla Březiny ...nebo Juana de la Ciervy?

Rozhovor s Pavlem Březinou (jjk), foto: (jjk) Devadesáté narozeniny Pavla Březiny ...nebo Juana de la Ciervy?
Kdo by to byl řekl, že v lednu roku 2013 český reprezentant v motorovém paraglidingu a majitel firmy Nirvana Systems bude slavit devadesáté narozeniny. Že na to věru nevypadá? No on je vlastně ve skutečnosti opravdu neslaví osobně. Slaví je symbolicky jeho stádečko a tím stádečkem nejsou myšleni zaměstnanci, ale vrtulové stroječky, které se jeho zásluhou začaly po Čechách, Moravě a Slezsku utěšeně množit především v roce uplynulém, v roce 2012. A také to neznamená, že by ty vajíčkovité vírníčky od firmy AutoGyro sídlící v Hildesheimu byly nějaké obstarožní, ba naopak. Ale, že jde vlastně o symbolické narozeniny vírníku jako takového, protože právě 9. ledna 1923 první vírník sestrojil a poprvé na něm vzlétl Španěl Juan de la Cierva. Takže v lednu roku 2013 uplynulo přesně devadesát let od letu prvního vírníku a tak není od věci se Pavla Březiny, který jakoby opět oživil zájem o vírníky u nás, takže už to není jen záliba několika málo nadšenců, zeptat, jak se množení vírníků po roce existence řekněme vírníkové pobočky Nirvany Systems, která se prezentuje na stránkách www.autogyro.cz daří….
>
 
19.01.2013

Dvojnásobné narozeniny a Planá jako další lázeňské letiště?

Rozhovor s Martinou Vodičkovou (JLČB) (jjk), foto: (mvod) Dvojnásobné narozeniny a Planá jako další lázeňské letiště?
Rok 2012 nezačal pro mezinárodní Jihočeské letiště České Budějovice – Planá úplně nejšťastněji, protože po té, co se podařilo „vyběhat“ celé kolečko povolení na stavbu nového moderního terminálu, Evropská komise nečekaně už schválenou dotaci, zamítla. Pro ambiciosní plány rozvoje českobudějovického letiště to byla tak trochu rána pod pás a tak bylo nutné poněkud původní záměry s modernizací letiště přehodnotit. Rok 2012, ve kterém letiště oslavilo své sedmdesáté páté narozeniny a páté výročí oslavil i místní hasičský sbor, tak i rokem zlomovým, protože bylo nutné rozhodnout jak dál. Na počátku roku 2013 je tak ideální příležitost, ostatně tak jako každoročně, položit několik otázek Martině Vodičkové, marketingové manažerce a tiskové mluvčí akciové společnosti Jihočeské letiště České Budějovice a.s., mimo jiné i proto, že jsem se bohužel v roce 2012 z osobních důvodů nestihl do Českých Budějovic podívat …    
>
 
23.12.2012

Atakdále by se divil…

Předvánoční rozhovor s Janem Brskovským (jjk), foto: (jjk) Atakdále by se divil…
…kdyby věděl….Kdyby se Atakdále v podání Vlasty Buriana, že by se nedozvěděl jako obvykle při otázce „Jsi ty vůbec zdejší?“ od Terezie Brzkové jakožto babičky… „Já jsem všudezdejší!“….možná též Všudezdejší, ale místo toho od Jana Brskovského jakožto prezidenta Letecké amatérské asociace… „Já jsem všudezdejší!“ ….možná též Všudezdejší…. Zdánlivá podobnost příjmení se slavnou herečkou je čistě náhodná, ale podobnost se všudezdejší babičkou a její schopností být zároveň na několika místech najednou už tak náhodná není. Někdejší dlouholetý redaktor časopisu Letectví + kosmonautika, který se s odchodem do důchodu stal prezidentem Letecké amatérské asociace České republiky, a který v roce 2010 už oslavil sedmdesátku vzbuzuje pro svou těžko uvěřitelnou aktivitu mnohdy dojem, že se zčistajasna nenadále současně zjevuje na několika místech najednou s čímž má i autor těchto řádků několik zkušeností. Jan Brskovský patří k těm jedněm z mála neúnavných osvícenců a propagátorů české aviatiky a mnohdy vzbuzuje i dojem, že je obdařen nějakými nadpřirozenými schopnostmi podobně jako ta všudezdejší babička z filmu Bořivoje Zemana „Byl jednou jeden král …„. Jen vlastně s tím rozdílem, že jeho královstvím je Letecká amatérská asociace České republiky.
>
 
18.02.2012

Není to pocestný? Je to pocestný!

Rozhovor s Vladimírem Kotrchem (jjk), foto: Archiv V.K. (J. K., M.B., J.Č.) Není to pocestný? Je to pocestný!
Příteli, tebe mi seslalo samo nebe. Mohl bys mi povědět, jak se dostanu k zámku, kde přebývá princezna Zlatovláska?? …ptá se ve slavném kuse Jaroslava Cimrmana princ Jasoň…a po něm i jeho jednovaječné dvojče Drsoň….
Je to asfaltová dráha? Není to asfaltová dráha! …Příteli, tebe mi seslalo samo nebe. Mohl bys mi povědět, jak se dostala ta věc co z dálky vypadá jako asfaltová drána a není to asfaltová dráha na vaše letiště?? …ptal by se princ Jasoň… a po něm bezpochyby princ Drsoň, kdyby přilétával strakonické letiště v uplynulém půl roce.
Už asi několik létavců, kteří se pohybovali po jihočeské obloze v oblasti městečka, které proslavil dudák Švanda, respektive Josef Kajetán Tyl, se od léta 2011 při průletu zamýšlelo nad tím, co to na tom strakonickém letišti vlastně vidí? V místech, kde ještě v první polovině minulé letecké sezony byla dráha 13/31 s proslulým „Strakonickým rybníkem“ uprostřed, kde se spíš pro přistání hodil hydroplán, než klasické letadlo s kolečky je najednou černo-černý pás dráhy vypadající jako asfalt…Ale kde se tu asfalt na rychle vzal? ...no nevzal se tu asfalt, to co je od září 2011 vzletovou a přistávací drahou 13/31 není totiž asfalt. Při bližším pohledu na dráhu musí mít nezainteresovaný divák pocit, že se ocitnul v Receptáři Přemka Podlahy, protože povrch je složen malých třiceticentimetrových vylisovaných kostiček poskládaných skoro jako puzzle do sebe na travním pažitu a tak trochu vzdáleně připomínajících pojížděcí pásy na zahradě, aby se automobil pohodlně dopravil do garáže… Ta věc, co se znenadání zjevila na strakonickém letišti se jmenuje Terra-Grid E-35 a je od německé společnosti Novus HM. Že by to bylo řešení pro travnatá letiště? …
>
 
14.01.2012

S kytarou na tříkolce

Rozhovor s Petrem Matouškem (jjk), foto: (jjk), Mechy, archiv P.M. S kytarou na tříkolce
Málokoho z létavců napadne při pohledu na oblohu, kde se na motorové tříkolce bravurně prohání zakuklený závodník, shodou okolností jeden z nejlepších na světě, s padákovým křídlem nad hlavou, že by se tento člověk praktikující vskutku adrenalinový sport, mohl v civilním životě věnovat nějakému tichému a na milimetr přesnému a svým způsobem intimnímu oboru. Stejně tak asi málokoho napadne, když například sedí na koncertu klasické hudby světoznámého kytaristy českého původu Vladimíra Mikulky, že mistrovský nástroj v jeho rukách pochází z kraje výrobě hudebních nástrojů druhdy zaslíbeného, konkrétně z Lubů u Chebu. O to víc jsou věci neznalí příznivci klasické hudby a i ti co se kolem létání pohybují překvapeni, že výrobcem hudebního nástroje, který na koncertech drží v rukou například zmíněný Vladimír Mikulka je onen paraglidista prohánějící se pod padákovým křídlem na tříkolce po obloze Petr Matoušek z Lubů u Chebu poněvadž je výrobcem mistrovských kytar, které používají významní hudebníci od Spojených států amerických, přes Španělsko, Řecko, Německo, Rakousko až samozřejmě po Českou republiku.
>
 
07.01.2012

Do nového roku s novou frekvencí…

Rozhovor s Martinou Vodičkovou (jjk), foto: (jjk) Do nového roku s novou frekvencí…
…vstoupí Jihočeské letiště České Budějovice, respektive mu byla přidělena Úřadem pro civilní letectví a používána by měla být od předjaří roku 2012, ale to nebylo všechno, co se v uplynulém roce na Plané přihodilo. Sice se zde v roce 2011 nezjevilo zdánlivě nic tak majestátného jako nová věž řízení letového provozu, ze které se už dnes vysílá, ale i tak se tu událo poměrně dost nových věcí, které běžnému pozorovateli nejsou až tak nápadné. Kromě toho, že zde na místo stávající frekvence 129,250 MHz bude nově frekvence 135,925 MHz, tak se konečně objevila na stavebním povolení (m.j. i na stavbu zcela nového terminálu) všechna potřebná razítka, utěšeně se rozrůstá stádečko, či spíš hejno dravců hlídajících letiště, potvrzeno bylo ochranné hlukové pásmo a do nového se pomalu převlékají i další někdejší vojenské objekty, ale zcela jistě novinek v roce 2011 bylo víc a tak jako každoročně je právě ten správný čas se pozeptat Martiny Vodičkové, co minulý rok přinesl a jaké se rýsují plány do budoucna…
>
 
21.12.2011

„Já vám to pane povídám, na ranní vítr teď čekám…

Předvánoční rozhovor s Josefem Svobodou (jjk), foto: (jjk), archiv J.S. a V.S. „Já vám to pane povídám, na ranní vítr teď čekám…
….ať vypráví mně, jak se toulal nad ní….. Snad vinen je pohár co leží tu, že vítr v ranním přeletu mně voní, hm voní, Vysočinou, Vysočinou…“ jako by slova Milana Dufka dokreslovala pocity a emoce létavců kroužících nad Českomoravskou vrchovinou, nad historickou hranicí lomící země Koruny na Království České a markrabství Moravské, či nad jedním ze symbolických středů Evropy nedaleko vrchu Melechov a v blízkosti Stvořidel…malebná hrbatina jako by k poetickému létání pro radost jen sváděla a také svádí ne jednoho létavého nadšence. A tak nad hrbatinou obklopující jihlavské letiště Henčov (a ne jen tam) lze tu a tam na obloze spatřit v „národních“ jihlavských červeno-bílých barvách prohánět se malé sympatické letadélko s příznačným jménem Frajer (LU-1) jehož autorem je jednapadesátiletý dlouholetý člen jihlavského aeroklubu, instruktor a vlastně i konstruktér a původem příslušník „Héfaistova“ cechu Josef Svoboda…se kterým jsme se na slovíčko o Frajerovi a nejen o něm, ale i o létání na Vysočině zastavili…
…„Jen počkejte se mnou chvíli tu na vítr v ranním přeletu jak voní, hm voní Vysočinou, Vysočinou, Vysočinou, mojí Vysočinou...“
>
 
17.12.2011

Cesta kolem hlavy trasou Sazená, Ístanbul, Lisboa, Føroyar a Ústí nad Labem…?

Předvánoční rozhovor s Miroslavem Orosem (jjk), foto: archiv M.O. a (jjk) Cesta kolem hlavy trasou Sazená, Ístanbul, Lisboa, Føroyar a Ústí nad Labem…?
…podivná to kombinace míst, každé na jiném konci Evropy, ale 9 132 kilometrů…to je jako trasa vzdušnou čarou z letiště Sazená do Istambulu, z Istambulu do Lisabonu, z Lisabonu na Faerské ostrovy a zpět do srdce Evropy v České republice a to do Ústí nad Labem….
Miroslav Skála, tedy jeho románová postava učitel češtiny Robert Kilian polétával kolem své hlavy čtyřicet dní v jistém psychickém rozpoložení a v jistém psychiatrickém zařízení…. Phileas Fogg kolem světa putoval za osmdesát dní, tedy dvojnásobek času kolem celé zeměkoule …. a Miroslav Oros si vzal devadesát dní, k tomu přibalil jako Ikaros příslušenství potřebné to ku létání a namíchal si extrakt z devíti tisíc kilometrů s přísadou sto padesáti dětských domovů a už se jen mohl 2.dubna 2011 z letiště v Sazené vydat na cestu a třeba si i k tomu mohl prozpěvovat píseň Michala Tučného: „Vem mě na kosmickej vandr, přece bys v tom, brácho, nejel sám. Jen si zbalím ten svůj bágl a odpálím čundr ke hvězdám…“ … a čundr to nakonec byl vskutku povedený a i přes všelijaké nástrahy nakonec doputoval na motorovém padákovém kluzáku zlínské firmy Nirvana po 9 132 kilometrech a devadesáti dnech do cíle v severočeském Ústí nad Labem čímž si řekl o zápis do Guinnessovy knihy rekordů…
…ostatně o celé akci nazvané oficiálně XCzech (Krosček) 2011, ale hlavně jejím začátku bylo na stránkách MLČR referováno, viz. Striptýz pro Philease Fogga….
>
 
26.03.2011

Beran za pětistovku doputoval až k býkům…

Rozhovor s Martinem Šonkou (jjk), foto: (jjk), RBAR Beran za pětistovku doputoval až k býkům…
…a dnes právě dovršil svá „Kristova léta“, neboli právě v sobotu 26. března 2011 slaví své třiatřicáté narozeniny… a to to začalo tak nevině. V sedmnácti letech si vzal student táborské strojní průmyslovky našetřených pět set korun a zašel se podívat k Čápovu dvoru, kde se nudil motorový kluzák L-13 Vivat. I prolétl se v tomto brumlavém stoječku nad jihočeskou krajinou a už to pak bylo jak vyprávění „O letadélku Káněti“ od Bohumila Říhy a na letišti nad Táborem už zůstal. Od padáku, přes Blaníky, k motorovým letounům až do bojového letounu a akrobatického speciálu doputoval rodák z Dvora Králové nad Labem a Beran podle znamení zvěrokruhu Martin Šonka. Martin Šonka se tedy, jak bylo v úvodu zmíněno, narodil 26. března 1978 ve Dvoře Králové nad Labem, ale od svých dvou let už žil v Sezimově Ústí. Jak východ, tak jih Čech jsou kraje létání zaslíbené, takže do vínku dostal to nejlepší. V době studií na Střední průmyslové škole strojnické v Táboře se na nedalekém letišti učil prvním pilotním krůčkům a po maturitě zamířil na brněnskou Vojenskou akademii, kde v roce 2001 absolvoval bakalářské studium v oboru pilot bojového letounu.  Po brněnské akademii ještě pokračoval do Pardubic na Dopravní fakultu Jana Pernera (Katedru dopravního managementu, marketingu a logistiky) kde v roce 2005 získal inženýrský titul v oboru Dopravní management, marketing a logistika.
>
 
26.02.2011

Já budu do mraků malovat duhu…

rozhovor s Miloslavem Martenekem, text: (jjk), foto, kresby: M.M. Já budu do mraků malovat duhu…
…zpívá Václav Neckář ve slavné pohádce Šíleně smutná princezna…a pokračuje slovy Já nejsem ani Leonardo ani Michelangelo….ale když mne paní můza políbila na čelo, rozhod jsem se skoncovati s nudou… …a jeden budoucí pilot zcela jistě nudou netrpěl už od ranného mládí, kdy ilustroval inspirován Jaroslavem Foglarem klubovou kroniku a doplňoval komiksy o pirátech a Pepku Námořníkovi a obrázky z výletů. Pokračoval i ve vojenské službě, kde vytvářel tak zvané názorné výcvikové pomůcky, ale později se i zabýval například návrhy interiérů, či monotypy a dekorativní keramikou. Čtenáři časopisu Letectví + kosmonautika zaznamenali jeho první karikatury a kreslené vtipy už v roce 1970 a za svou dnes už více než čtyřicetiletou kreslířskou kariéru ilustroval velké množství knížek, časopisů a publikací, a je členem České unie karikaturistů. Do mraků maloval duhu však i jako vojenský pilot převážně na legendárním letounu Mig-21, ze kterého se po technické závadě musel 21. března 1974 i úspěšně katapultovat. V letech 1979 až 1983 školil v libyjské poušti i tamní vojenské piloty a v roce 1985 byl ustanoven do funkce náčelníka Jihočeského Krajského Aeroklubu (tehdejšího Svazarmu), kterou zastával stále jako aktivní vojenský pilot do roku 1990, kdy byly krajské stupně aeroklubu zrušeny. Po skončení této vojenské kariery bylo ho možné vidět i nadále na hosínském letišti  jako soukromého pilota nebo dispečera na řídící věži a to stále usměvavého a dobronzova opáleného, s celoživotním charakteristickým knírem a duhu do mraků, ve svých, letos, osma sedmdesáti letech maluje na ultralehkém letadle. …že by už někdo tušil, o kom je řeč. No jistě, tím karikaturistou a výtvarníkem a někdejším vojenským stíhačem je plukovník Miloslav Martenek…
>
 
19.02.2011

Evík na záhonu…

rozhovor s Petrem Štěrbou, text: (jjk), foto: (jjk), P.Š., K.V. Evík na záhonu…
Zdálo by se, že by mohla být řeč o trilogii Zdeňka Trošky „Slunce seno …“ a o nějakém příběhu sekretářky, které se žoviálně říkalo Evík, ale není tomu tak. Záhony je topografický název místa kolem něhož teče říčka Olšava, letiště, mokřad Novoveských lázní a dvě letecké továrny. A 30. března loňského roku tu jedna z nich, firma Evektor, pokračovatel leteckého výrobce Aerotechnik Kunovice (vzniknuvšího v roce 1970) představila nový český letoun ze své konstrukční kanceláře vedené ing. Petrem Štěrbou, který je zároveň i zástupcem ředitele kunovické firmy. Za „Evíkem“ do Hradišťa…tedy do Kunovic… jsme se v loňském roce vydali, když se Kunovický Evektor EV-55 Outback představil
a tak je zcela jistě na místě se téměř po roce od slavnostní prezentace pozeptat, jak se za to uplynulé období podařilo ve vývoji letounu a v administrativních činnostech pokročit.
Letounek EV-55 Outback z letecké továrny Evektor v Kunovicích je určen pro přepravu devíti až čtrnácti cestujících či osmnáct set kilogramů nákladu a díky svému robustnímu zatahovacímu podvozku z Technometry Radotín (která je už součástí Aera Vodochody) je schopen přistávat i na nezpevněných travnatých plochách. S nadsázkou řečeno, hornokřídlá koncepce letounu umožňuje přistát i na neposekané louce, či sklizeném poli, protože dva turbovrtulové motory Pratt & Whitney jsou posazeny dostatečně vysoko, aby se do nich nedostaly různé nečistoty ze země. Výroba prvního prototypu EV-55 započala v roce 2007 za účasti dvacítky českých firem a po druhém stroji určeném pro pevnostní zkoušky, bude třetí prototyp opět určen ku létání. K prvním zákazníkům by měl stroj po absolvování všech zkoušek a získání patřičných certifikátů doputovat v roce 2014.
>
 

Kalendář akcí Celkový přehled

1. - 15. prosince 2017

Báječný svět létání

Praha 1

Multimediální výstava z leteckých expedic Flying Revue, letecké artefakty, prezentace videí, přednášky a besedy, Karolinum - Křížová chodba, Ovocný trh 5, Praha 1, http://bajecnysvetletani.fonio.cz/

 
detail akce
společenská akce
 
15. prosince 2017 12:00-20:00

Dynamic Tour #2

Praha - Letňany (HF Arena)

Parašutistická soutěž Dynamic Tour #2 ve větrném tunelu, Hurricane Factory Prague Arena Praha – Letňany, www.skydivearena.cz, www.hurricanefactory.com

 
detail akce
soutěž - parašutismus
 
16. prosince 2017 10:00-14:00

Otevřený slet combatů 310 sq.

Praha 5 Zličín (Sobínka)

Přátelský souboj 310. stíhací je skupiny RC modelářů z letiště Sobínka, Modelářské letiště Sobínka Praha 5 Zličín, www.310sq.cz, www.sobinka.eu

 
detail akce
letecké modelářství
 
26. prosince 2017 11:00-16:00

Štěpánské polétání

Bolešiny u Klatov

Polétání Model klubu Bolešiny, Modelářské letiště Bolešiny, www.modelklubbolesiny.cz

 
detail akce
letecké modelářství
 
30. - 31. prosince 2017

Silvestrovský víkend ve vzduchu

Plzeň - Líně

Silvestrovský víkend ve vzduchu Aeroklubu Plzeň-Bory, Letiště Plzeň – Líně, www.aplzen.cz

 
detail akce
parašutismus
 
 

Doporučujeme

Spolupracujeme

Facebook

Reklama

 

Menu

Z fotogalerie

Hlavní partneři webu

Databáze letišť

Army burza

Partneři webu

 

WebArchiv - archiv českého webu

Reklama