Cestou necestou

02.02.2019 20:26

Podzim na Tchaj-wanu 1. Sekera na startu

text: (jjk), foto: M.H. Podzim na Tchaj-wanu 1. Sekera na startu
Posledních více než deset let se podrobné plánování návštěv Asie vždy vyplatilo a s větším či menším zpožděním na různých asijských letištích, se podařilo všechno stihnout. Zamrzí, když celé plány naruší hned komplikace v Praze. Cesta na Tchaj-wan v listopadu 2018 se zadrhla nečekaně hned na začátku na pražském ruzyňském letišti a tak cesta trvala o půl dne déle, než se předpokládalo a navíc s jiným letem z Hong-Kongu na Tchaj-wan a navíc i do jiného místa, než bylo původně plánováno.
Tak ta cesta na Tchaj-wan skvěle začala. Z Prahy linka FZ782 strojem Boeing 737 MAX 8 flyDubai A6-FMB v sobotu 3.listopadu 2018 odletěl místo v 8,00 hodin až v 9,26 hodin a do Dubaje tedy dorazil místo v 17,00 hodin až v 18,30 hodin. V Dubaji se tedy nepodařilo stihnout přestoupit na spoj Emirates do Hong Kongu, který odlétal v 19,10 hodin (respektive v 19,24 hodin). Což bohužel znamenalo čekat až na další spoj až do 3,15 hodin ráno, a to znamenalo přiletět do Hong Kongu až v 14,30 hodin, tedy šest a půl hodiny po odletu z Hong-Kongu do Taichungu na Tchaj-wanu společností HK Express, která další let vypravulila až v 16,20 hodin, ale nešlo letenku přebukovat, ale bylo potřeba koupit novou, nebo se pokusit nacpat na lety Cathay Dragon, nebo Mandarin Airlines. O tom, že logicky ujel i další zabukovaný a zaplacený vlakový spoj z Taichungu do Tajpeje ani nemluvě. Takže nakonec (aby nepropadl ještě nedělní hotel v Taipei) se podařilo sehnat dvě letenky v podvečerním spoji Hong-Kong - Taipei s Eva Air.
To nakonec znamenalo ztrátu bezmála dvanácti hodin času, dvou propadlých letenek, dvou propadlých jízdenek na vlak, a noc strávenou v Terminálu letiště v Dubaji. A jen lakonické vysvětlení po přistání v Dubaji, že bylo nutné před sebe pustit jedno letadlo, což je poněkud bizarní vysvětlení zpoždění jeden a půl hodiny.
A začalo to všechno v sychravém počasí čekání u televize s "Maxem" (B737 MAX 8 flyDubai A6-FMB cn 60968/9.2017).
Na druhou stranu to ovšem znamenalo setkání s prvním Dreamlinerem, respektive Boeingem 787-9 (B-17881 cn 39295) ve službě společnosti Eva Air, který se stal členem flotily jen pár dnů před tímto letem. A i to bylo tak nějak symbolické, protože o několik dní před tím začaly Dreamlinery (Korean Air a Qatar Airways) létat do Prahy, a tak do třetice (díky neplánovanému zdržení v Dubaji) se podařilo navštívit v tom týdnu už třetí Dreamliner (zvenku i zevnitř a do třetice se s ním i proletět), tentokrát tedy tchaj-wanské letecké společnosti Eva Air a to na podvečerní nedělní trase 4.listopadu 2018 z Hong Kongu do Taipei. Takže nakonec ta nesmyslná pražská devadesátiminutová „sekera“ měla i cosi pozitivního. Sice se cesta na Tchaj-wan prodloužila o zhruba dvanáct hodin, ale místo poskoku z Hong-Kongu do Taichungu Airbusem A320 společnosti HK Express, to nakonec vyšlo novým Boeingem 787-9 společnosti Eva Air, která se na čumáku svého stroje místo názvu společnosti, chlubí nápisem "787". Shodou okolností společnost Eva Air o pár dní později do své flotily zařadila i nejdelší verzi Dreamlineru Boeing 787-10…
Takže cesta na Tchaj-wan začala takovou nemilou komplikací…
text: (jjk), foto: Michael Heger

 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Menu

Z fotogalerie

Hlavní partneři webu

Databáze letišť

Army burza

Partneři webu

 

WebArchiv - archiv českého webu

Reklama