Aktuality

16.09.2016 01:00

Sešlost provozovatelů Albatrosů zakončil L-39CW, resp. L-39NG

(red), www.aero.cz Sešlost provozovatelů Albatrosů zakončil L-39CW, resp. L-39NG
Letecká továrna Aero Vodochody Aerospace a jeho obchodní partner Omnipol sezvali tento týden zástupce zemí z celého světa na historicky první konferenci uživatelů letounů Aero L-39 Albatros. A tak se do Odolena Vody sjeli do závodu Aero Vodochody zástupci Bangladéše, České republiky, Estonska, Gruzie, Litvy, Maďarska, Mozambiku, Nigérie, Rakouska, Slovenska, Thajska, Tuniska a Ugandy. Cílem setkání bylo na 1st L-39 Users’ Group Conference (pod záštitou Vzdušných sil České republiky) bylo podělit se o zkušenosti s letounem L-39 Albatros.
1st L-39 Users’ Group Conference neboli první konference uživatelů L-39 proběhla pod záštitou Vzdušných sil České republiky a na konferenci vystoupili zástupci společností Aero Vodochody Aerospace a Omnipol, ale i bývalý velitel Vzdušných sil české republiky, brigádní generál Libor Štefánik.
Giuseppe Giordo, prezident společnosti Aero Vodochody Aerospace, ocenil vysokou hodnotu tohoto setkání. “Odkaz letounů L-39 Albatros je pro nás velkým závazkem. Chtěli bychom, aby se letošní konference stala základem dlouhodobých vazeb na uživatele tohoto skvělého letounu, který dodnes létá po celém světě. Věřím, že společně můžeme napsat další kapitolu v příběhu tohoto legendárního stroje,” pronesl Giordo.
Cílem setkání nebylo pouze ocenění minulých úspěchů letounů L-39, ale také výhled do budoucnosti programu. Účastníci konference probrali možnosti dalšího vývoje letounu, ale seznámili se i s novým vojenským letounem, který Aero právě vyvíjí – s letounem L-39NG. Současným uživatelům L-39 Aero nabízí postupný přestup k letounům L-39NG, během kterého dojde nejprve k remotorizaci a instalaci nové avioniky do draku letounu L-39 a následně k pořízení celého nového letounu L-39NG, ve kterém budou nový motor a avionika využity.
Skupina Omnipol ukázala svůj strategický a koncepční přístup k projektu nového letounu, když se rozhodla padesáti procenty finančně podílet na vývoji další generace L-39. Není tajemstvím, že tyto proudové cvičné letouny za sebou mají velmi úspěšnou minulost. Od roku 1971, kdy Aero zahájilo sériovou výrobu letounů L-39 Albatros, jich do celého světa zamířilo na tři tisíce kusů. Ředitel společnosti Omnipol Michal Hon dodal, že “zkušenosti z obchodu, kontakty a dlouhodobý důraz na spolehlivost a profesionalitu jsou strategickým příspěvkem Omnipolu do projektu L-39NG. Ale nejsou tím jediným. Protože tomuto projektu skutečně věříme, rozhodli jsme se vývoj letounu z poloviny financovat.”
První konference uživatelů letounů L-39 byla slavnostně zakončena leteckou ukázkou letounů vyrobených v Aeru, včetně demonstrátoru L-39NG, který ukázal, že vývoj nového letounu úspěšně postupuje. Část zahraničních delegací se nyní přesune na Dny NATO a Dny Vzdušných sil AČR, největší bezpečnostní přehlídku v Evropě, která proběhne o tomto víkendu v Ostravě. Aero i Omnipol jsou partnery této akce a na Dnech NATO se na statické ukázce předvede i demonstrátor letounu L-39NG, respektive L-39CW.
Demonstrátor remotorizovaného letounu L-39CW nyní prochází vývojovými testy a již byl otestovaný na plné provozní spektrum. Na základě expertízy u výrobce motoru se potvrdila způsobilost motoru pro provoz v plně akrobatickém letounu jako je L-39NG.
V minulých měsících představili Aero a jeho obchodní partner Omnipol remotorizovaný letoun prvním potenciálním mezinárodním zákazníkům. Ti o letoun vyjádřili vážný zájem a jejich piloti byli s výkonem letounu velmi spokojení.
Letoun L-39NG je moderní a efektivní cvičný typ určený jako jednotný a komplexní prostředek pro plnohodnotný výcvik moderních vzdušných sil. Letoun vychází z aerodynamické koncepce původních L-39, avšak využívá soudobé technologie a vybavení. Pohon obstarává vysoce moderní motor FJ44-4M dodávaný s údržbovým systémem TAP Blue, který uživatelům zajišťuje bezprecedentní letuschopnost a predikovatelnost údržbových nákladů. Avionika letounu je připravena pro výcvik budoucích pilotů letounů čtvrté a páté generace a může být do značné míry přizpůsobena požadavkům zákazníka. L-39NG je vybaven pěti závěsnými body pro nesení výzbroje. Součástí letounu je i široké spektrum simulačních technologií včetně zapojení do vysoce moderního taktického simulačního centra s cílem zvýšit účinnost výcviku. Další podrobnosti o novém letounu zjistíte na www.l-39ng.aero.

 

  

 

Menu

Z fotogalerie

Hlavní partneři webu

Databáze letišť

Army burza

Partneři webu

 

WebArchiv - archiv českého webu

Reklama