Aktuality

23.05.2009 05:26

Nový stroj firmy TL-Ultralight představen ve Fridrichshafenu

(red), TL-Ultralight, www.tl-ultralight.cz Nový stroj firmy TL-Ultralight představen ve Fridrichshafenu

Na mezinárodním veletrhu Messe 2009 v německém Fridrichshafenu představila královehradecká firma TL-Ultralight svůj nejnovější produkt TL 4000. Ve více než padesáti zemích světa dosud létají typy TL-96 Star, TL-2000 Sting (RG/S3) a TL-3000 a lze si jen přát, že jejich nástupce bude stejně úspěšný. 

Na německé výstavě byl poprvé oficiálně prezentován projekt čtyřmístného letounu TL–4000 v podobě pozemního demonstrátoru a s prvním letem prototypu se počítá do dvou let. Projekt vznikl ve spolupráci TL-Ultralight, s.r.o., Ústavu letadlové techniky fakulty strojní ČVUT v Praze a Vanessa Air, s.r.o. a měl y být realizován m.j. za finanční podpory a z prostředků státního rozpočtu ČR prostřednictvím Ministerstva průmyslu a obchodu ČR.  TL – 4000 je jednomotorový čtyřmístný samonosný dolnoplošník s pevným podvozkem příďového typu. Trup je navržen jako přepážkami vyztužená skořepina a z 95% je tvořen kompozitovými materiály. V přední části trupu je pod demontovatelnými kryty umístěna pohonná jednotka a za protipožární motorovou přepážkou se nachází kabina pro 4 členy posádky a do ní se vstupuje dvojicí do stran otevíratelných prostorných dveří, které svým tvarem umožňují pohodlný nástup i výstup všech členů posádky. Pod podlahou pilotního prostoru jsou hlavní závěsy křídla a hlavních podvozkových nohou, přístupné z pilotního prostoru a za ní zavazadlový prostor, přístupný samostatnými dvířky na levé straně trupu. Křídlo je lichoběžníkového půdorysu o rozpětí 11 metrů a hlavním stavebním materiálem jsou opět skleněné nebo uhlíkové kompozitní materiály. V kořenové části obou křídel je umístěna integrální palivová nádrž, každá o objemu 117 litrů (celková zásoba paliva je 234 litrů). Ocasní plochy jsou klasické koncepce s jednoduchou svislou a vodorovnou ocasní plochou. Výškové kormidlo je dělené na levou a pravou polovinu. Kýlová plocha je součástí skořepiny trupu. Podvozek je navržen jako pevný tříbodový s řiditelným příďovým kolem. Podkladem pro výrobu byly přímo 3D počítačové modely letounu. Více informací lze, včetně 3D modelu zhlédnout na stránkách TL-Ultralight www.tl-ultralight.cz a http://tl-ultralight.cz/cz/novinky/.

(red) Zdroj:

TL-Ultralight www.tl-ultralight.cz

Ilustrační foto výrobků firmy TL-Ultralight: (jjk)

 
 

 

 

 

 

 

 

Menu

Z fotogalerie

Hlavní partneři webu

Databáze letišť

Army burza

Partneři webu

 

WebArchiv - archiv českého webu

Reklama