Aktuality

28.02.2018 01:00

Nová generace Albatrosu se blíží sériové výroby

(red), www.aero.cz Nová generace Albatrosu se blíží sériové výroby
Projekt nové generace legendárního a osvědčeného letounu Albatros, tedy cvičného stroje Aero L-39NG, se dostal do posledního stádia vývoje před spuštěním standardní sériové výroby. Stavba výrobní linky pro předsériovou výrobu pokročila do stádia umožňujícího zahájení montáže draku letounu. První ze dvou předsériových strojů by se měl vydat do vzduchu v listopadu roku 2018 a sériová výroba by se podle dosavadního vývoje nové generace tohoto letounu měla rozeběhnout v roce 2019 a k zákazníků by se L-39NG měl vydat v roce 2020.
Letecká továrna Aero Vodochody začala montáž čtyř letounů Aero L-39NG instalováním potřebných přípravků pro výrobní linku a zahájením prací na prvních sestavách. První a čtvrtý letoun poslouží k letovým zkouškám, druhý vyrobený kus bude připravený pro statické zkoušky a třetí pro únavové zkoušky. Nejedná se o prototypové letouny, ale o letouny postavené podle standardů sériové výroby, což potvrzuje pokročilý vývoj projektu. Očekávaný první let předsériového letounu L-39NG je naplánovaný v listopadu letošního roku. 
„Aero Vodochody intenzivně pracuje na tom, aby se vrátilo zpět mezi přední výrobce cvičných letounů, proto nyní soustředíme naše kapacity zejména na projekt L-39NG a jeho industrializaci. Úspěch nového cvičného letounu by znamenal přínos nejen pro Aero Vodochody, ale také pro celý český letecký průmysl,“ uvedl prezident Aera Vodochody Giuseppe Giordo. V průběhu loňského roku Aero dokončilo výběr klíčových externích dodavatelů pro výrobu letounu. Výsledkem byla vhodná kombinaci zahraničních a tuzemských dodavatelů. „V rámci dodavatelského řetězce se do vývoje a výroby L-39NG zapojí celkem 40 významných českých firem působících v letectví. Po plném náběhu sériové výroby zajistí projekt L-39NG v Aeru a v rámci dodavatelského řetězce tisícovky pracovních míst,“ dodal Giuseppe Giordo.
Přelomový projekt českého leteckého průmyslu se těší podpoře České exportní banky, která poskytla na vývoj L-39NG úvěr ve výši 320 milionů korun. „Vyspělé strojírenské technologie z Vodochod patří ke světové špičce a Česká exportní banka je tu právě proto, aby vývoz technologií s vysokou přidanou hodnotou podporovala. Zároveň nás těší, že tak podpoříme celý tuzemský letecký průmysl a také diversifikaci vývozu české ekonomiky, protože o letadla z Aera je zájem po celém světě,“ řekl předseda představenstva ČEB Karel Bureš. Dalším partnerem projektu L-39NG je společnost Omnipol, která se finančně podílí na vývoji i na prodeji letounu.
Pro segment cvičných letounů se na světovém trhu otevírá vhodná příležitost. Velká část cvičných letek musí v následujících letech projít zásadní modernizací, neboť stávající letouny dosluhují nebo neodpovídají dnešním požadavků na letecký výcvik. „Výhled v horizontu 10 až 15 let ukazuje, že bude potřeba obměnit až 3 000 cvičných letounů. Našim cílem je získat v následujících deseti letech zakázky na nejméně sto letounů L-39NG. Je to velká šance pro český export, který má díky dobré pověsti letounů z Aera Vodochody a projektu L-39NG možnost hrát opět významnou roli na světovém leteckém trhu,“ dodal prezident Aera Vodochody Giuseppe Giordo. 
Letoun L-39NG vychází z aerodynamické koncepce původních L-39, avšak využívá soudobé technologie a vybavení. Pohon obstarává moderní motor FJ44-4M dodávaný s údržbovým systémem TAP Blue a avionika letounu je připravena pro výcvik budoucích pilotů letounů čtvrté a páté generace a může být do značné míry přizpůsobena požadavkům zákazníka. L-39NG je vybaven pěti závěsnými body pro nesení výzbroje. Součástí letounu je i široké spektrum simulačních technologií včetně zapojení do vysoce moderního taktického simulačního centra s cílem zvýšit účinnost výcviku. Více na www.l-39ng.aero.
 
 

Menu

Z fotogalerie

GGP GGP

Hlavní partneři webu

Databáze letišť

Army burza

Partneři webu

 

WebArchiv - archiv českého webu

Reklama