Aktuality

07.01.2018 01:00

LOM Praha Trade založil letecký nadační fond

(red), www.lomtrade.cz LOM Praha Trade založil letecký nadační fond
Společnost LOM Praha, respektive jeho dceřiná firma LOM Praha Trade založila a zaregistrovala nový nadační fond na podporu osvěty historie letectví. Obchodní společnost v leteckém průmyslu LOM Praha Trade zřídila Nadační fond historického letectví ČSR, jehož pilotním programem je dlouhodobý záměr realizace projektů renovace a výroby funkčních kopií historických letadel. Prvním takovým projektem se stala stavba letounu Aero A-1.
V roce 1919 byl letoun Aero A-1 prvním v Československu továrně vyrobeným letounem, který byl vlastně československou variantou rakouského stroje Hansa - Brandenburg B-I z roku 1914.
Nadační fond nese název úzce související s jeho zaměřením. „Nadační fond společnost LOM Praha Trade zřizuje proto, aby podpořila výzkum a vzdělání včetně dokumentace historie letectví a leteckého průmyslu především na území bývalého Československa,“ upřesňuje člen představenstva společnosti LOM Praha Trade, Dipl.-Ing. Miroslav Hejna. Prostřednictvím nadačního fondu bude společnost podporovat propagaci a prezentaci historie letectví formou akcí pro veřejnost. Jedná se o semináře, výstavy, letecké dny a další letecké akce v České republice a zahraničí.
Žádost na vznik nadačního fondu byla podána koncem roku 2017. V současné době se již započaly práce na pilotním programu a plánují se doplňující aktivity související s oslavami 100. výročí vzniku České republiky, resp. Československa.
Aero - továrna létadel má své kořeny v období těsně po vytvoření nezávislé Československé republiky v roce 1918. Dne 11. ledna 1919 byla podepsána předběžná dohoda zřizující novou společnost s ručením omezeným. Za datum založení lze považovat datum registrace v Obchodním rejstříku - 25. února 1919.
Letoun Aero A-1 byl produktem nové společnosti, která se zaměřila na výrobu letadel, leteckých dílů a na opravy letadel. Byla v krátké době následována dvěma dalšími společnostmi, a to státem vlastněnou společností Letov a soukromou společností Avia. Aero však bylo po dlouhou dobu nejsilnější z těchto tří společností, co se týče počtu pracovních sil i objemu výroby. Po zahájení oprav řady dovážených typů letadel byl postaven první prototyp vlastního letounu Aero A-1, což byla vlastně československá verze letounu Hansa - Brandenburg B-I. Krátce na to následovala objednávka ministerstva obrany na sériovou výrobu a nový typ byl určen převáženě pro výcvik pilotů.
 
 

Menu

Z fotogalerie

GGP GGP

Hlavní partneři webu

Databáze letišť

Army burza

Partneři webu

 

WebArchiv - archiv českého webu

Reklama