Aktuality

13.12.2018 01:00

Klíče od nové „Kalibry“

(red), www.rlp.cz Klíče od nové „Kalibry“
Na letišti v Braunschweigu se v úterý 11.prosince 2018 zástupci Řízení letového provozu České republiky, s.p. zúčastnili slavnostního „roll out“  nového letounu Beechcraft B300 King Air 350i pro letové ověřování leteckých pozemních zařízení v nových firemních barvách. Předání prvního ze dvou letounů, který bude do rejstříku zapsán jako OK-ANS, je plánováno na 18. prosince 2018 na pražské ruzyňském letišti.
Nové letouny státní podnik Řízení letového provozu České republiky zakoupil na základě smlouvy s německou společností Aerodata AG z roku 2017. Pro společnost Aerodata AG je smlouva s podnikem jedna z největších, kterou v této oblasti realizovala. Oba letouny představují technologickou špičku v oblasti svého budoucího působení a budou primárně využívány k letovému ověřování leteckých pozemních zařízení podniku, Armády České republiky a ostatních českých externích subjektů.
Volná kapacita kalibrační letky bude jako v minulosti nabízena zahraničním zákazníkům ze Španělska, Polska, Lotyšska, Tanzanie, Kuby, Uzbekistánu a dalších států. Výbava letounů umožňuje jejich nasazení téměř kdekoliv na světě a schopnost ověřit naprostou většinu v současnosti používaných technologií v letectví.
Začátek provozu prvního z letadel je plánován na leden 2019 po dokončení všech nutných administrativních kroků. Druhý letoun by měl podnik převzít v souladu s harmonogramem v prosinci 2019. Cena obou letounů včetně zabudovaných měřících zařízení činí 24 933 000,- Euro a zahrnuje náklady na údržbu letounů, měřících zařízení a výcviku pilotů. Zajímavostí je, že technologická zástavba letounu OK – ANS měřícím zařízením je symbolicky v pořadí 100. úspěšnou realizací tohoto druhu společnosti Aerodata AG.
„Nové letouny pro naši kalibrační letku představují zcela určitě milník v oblasti našeho komerčního působení. Budeme schopni prostřednictvím moderních letounů a technologicky špičkového vybavení na jejich palubách poskytovat měřící lety pro potřeby podniku a být i nadále schopni se prosazovat na zahraničním trhu„ uvedl při této příležitosti generální ředitel ŘLP ČR, s.p. Jan Klas.
 
Technické informace:
 
Posádka              2
Celková délka    14,22 m
Rozpětí              17,65 m
Výška                4,37 m
Maximální vzletová hmotnost    6 804 kg
Maximální dolet     3 345 km
Cestovní rychlost    578 km/h
 
*Letoun má ve výbavě moderní avioniku se systémem Synthetic Vision, duální Flight Management System (FMS) umožňující GPS (NPA), GPS-Baro/SBAS (LNAV/VNAV), SBAS (LPV). Letoun využívá pro navigaci konvenční i pokrokové technologie,
 
*Komunikační systém letounu zahrnuje 2 VHF radiostanice, 1 HF radiostanici se SALCAL, satelitní telefon i datalink,
 
*Systém pro letové ověřování (FIS) je projektován tak, aby byl schopen ověřovat konvenční zařízení (ILS, VOR, DME atd.), speciální vojenská zařízení (TACAN, radiostanice na vojenských frekvencích), nové progresivní technologie (GBAS, datalink), radary i hledat zdroje rušení leteckých systémů v pásmech VHF, UHF, L-Band. 
 
Další informace viz Velikonoční kraslice z Jenče
(red), www.rlp.cz
 
 
 
 
 
 

Menu

Z fotogalerie

Hlavní partneři webu

Databáze letišť

Army burza

Partneři webu

 

WebArchiv - archiv českého webu

Reklama